środa, 11 kwietnia 2018

Z cyklu: Fajne miejsca cz. 5, Poduszka Wyspa Kaszubska, Lipnica

Może to przez to słońce, ale kolejny wpis znów będzie trochę "kajakowy" ;) Będzie też "morski" - choć nie do końca. Ale zacznijmy od początku. Czyli od naszych planów, by wyskoczyć na kilka dni nad morze (naszemu starszemu synowi zamarzyła się plaża...)  Szukaliśmy, myśleliśmy, kręciliśmy nosami (bo to nie góry!) i... znaleźliśmy cudowne miejsce na Kaszubach. Z własną plażą i jeziorem pod oknem. Nie byle jakim jeziorem, bo jeziorem, na którym są dwie wyspy!

Pensjonat "Poduszka Kaszubska Wyspa" położony jest nad brzegiem jeziora Borzyszkowskiego. W promieniu 4 km znajduje się 7 innych jezior - w tym jezioro Piaszno, które należy do najczystszych jezior w Polsce. Nie brakuje też licznych leśnych szlaków turystycznych i rowerowych. Jest to więc idealne miejsce i dla wędkarzy i dla grzybiarzy :)

Sam pensjonat pachnie nowością i czystością - pokoje są przestronne i gustownie urządzone. Nam trafił się pokój z tarasem i widokiem na jezioro. Tutaj macie link do galerii. Do dyspozycji gości jest kuchnia i kącik z grami, książkami, puzzlami etc. No i super wygodne leżaki, które można zanieść na plażę i cieszyć się słońcem :) Tą opcję wybrałam ja. Chłopaki wybrali natomiast opcję kajakową (kajak, rower wodny lub łódź wędkarską można wypożyczyć u Właścicieli) :) Wizja dwóch wysp na jeziorze zainspirowała Krystiana do uknucia małej intrygi. Kila dni przed wyjazdem nasz syn znalazł w skrzynce pocztowej list od Pirata Pita. Następnym krokiem było odnalezienie, w drodze na wakacje, wieży widokowej, gdzie znaleźliśmy mapę, a na plaży nad jeziorem Borzyszkowskim butelki z tajemniczym kluczykiem. Potem pozostało już tylko wsiąść do kajaka i popłynąć na wyspę (spakowawszy uprzednio łopatę). Skarb udało się znaleźć i odkopać - drewniana skrzynka wypełniona była "złotymi" monetami :)
Czasami warto samemu wymyślić atrakcje dla dzieci! Taka "Wyprawa po skarb" to super przygoda, ale też fajny sposób na spędzenie czasu taty z synem :)

Oczywiście nie mogliśmy też odmówić sobie zrobienia ogniska na plaży :) Co ważne - cała plaża była dla nas. I to nam się na Kaszubach bardzo spodobało - brak tłumów.

Jeśli jednak nie potraficie za długo siedzieć w jednym miejscu, możecie wybrać się na zwiedzanie trochę dalszej okolicy. W pobliskim Bytowie warto zajrzeć na zamek, w którym mieści się Muzeum Zachodniokaszubskie (link tutaj), a jeśli pogoda podczas urlopu Wam nie dopisze - także do Aquaparku (link tutaj). Polecamy także - nieco dalej - zamek w Człuchowie (link tutaj).
1,5 h jazdy samochodem dzieli Was natomiast od morza i Ustki. My wybraliśmy wersję "leniwą" i zapuszczaliśmy się tak daleko ;)

Kaszuby bardzo nam się spodobały. Są jeziora, lasy, ale nie ma takich tłumów, jak na Mazurach, czy nad Bałtykiem. Myślę, że jeszcze tam wrócimy :)

Informacje:

Poduszka Wyspa Kaszubska Borzyszkowy 39M, 77-130 Lipnica +48 602 581 300 +48 660 403 428 kaszuby73@gmail.com