poniedziałek, 6 sierpnia 2018

Okolice Otwocka na weekend

Jeśli szukacie fajnego miejsca nad wodą - idealnego dla dzieci - wybierzcie się do Owocka nad Świder :) Płyciutka woda, cień, a w okolicy... mnóstwo rzeczy do zwiedzania :)

Plażę znajdziecie w Otwocku przy ulicy Turystycznej. Jest płytko, jest cień, są spokojne miejsca, ale są też punkty gastronomiczne, boisko, czy plac zabaw. Nasz syn był zachwycony! Woda sięgała mu maksymalnie do kolan. Mógł więc bezpiecznie się bawić w budowanie wielkiej, błotnej wyspy :)

My zamiast od plażowania zaczęliśmy jednak od... lasu i Rezerwatu Na Torfach :) Jest to fragment wielkiego bagna Całowanie. Położony jest w gminie Karczew. W centrum rezerwatu znajduje się malownicze jezioro. Ze zbudowanego na jego brzegu pomostu można obserwować - ku uciesze dzieci - wodne ptactwo.
Samochód można zaparkować na parkingu przy leśniczówce. Trasa jest niedługa i bez problemu pokonacie ją również z dziecięcym wózkiem.

3 km dalej znajdziecie kolejne ciekawe miejsce - fortyfikacje na Dąbrowieckiej Górze. Był to najdalej wysunięty na południe zrealizowany punkt oporu, złożony z dwóch żelbetowych schronów:  schron obserwacyjny artylerii Regelbau 120a oraz schron bojowy Regelbau 514. Do jednego ze schronów można wejść.

Prosto z lasu trafiliśmy do... pałacu. Wiedzieliście, że w Otwocku Wielkim znajduje się jeden z piękniejszych barokowych pałaców? Wzniesiony w końcu XVII w. dla marszałka wielkiego koronnego Kazimierza Bielińskiego, obecnie jest oddziałem Muzeum Narodowego w Warszawie. Historia pałacu jest ciekawa - opowie Wam o niej przewodnik, z którym odbywa się (co pół godziny) zwiedzanie. Bilet normalny kosztuje 10 zł. Ulgowy 5 zł.
W pałacowej kawiarni napijecie się kawy i zjecie coś słodkiego. Wokół pałacu znajduje się rozległy park. Można posiedzieć przy fontannie lub pospacerować zacienionymi alejkami.

Z pałacu dotarliśmy w końcu na upragnioną plażę, z której wyciągnął nas po godzinie... głód :) Nie mieliśmy ochoty na fast foody - pojechaliśmy do upatrzonej wcześniej przeze mnie w Internecie knajpki nad brzegiem jeziora w Józefowie. Nosi ona zresztą nazwę "Nad Jeziorem" :)

Było to idealne zwieńczenie dnia! :) Przy zachodzącym nad jeziorem słońcem, zjedliśmy pyszną kolację i... pora była wracać do domu.